Merkidentiteit
Elke stukje land is uniek en daarom ook de dienstverlening en de aanpak van NowFarmer Co. Zij gebruiken op maat ontworpen regeneratieve agro-ecologische toepassingen op conventionele landbouw methoden om boeren te helpen hun land en bedrijf te verduurzamen. Hun persoonlijke aanpak en vooruitstrevende methodes wilde ik graag laten doorschijnen in de merkidentiteit en beleving.
NowFarmer Co gebruikt innovatieve methodes om boeren te helpen om hun land en bedrijf te verduurzamen. NowFarmer Co pak het anders aan dan andere consultancy bedrijven in deze sector. Ik vond het belangrijk om dit onderscheidende vermogen terug te laten komen in hun huisstijl en ze een andere uitstraling te geven dan hun concurrenten.
Een van de krachten van dit bedrijf is de persoonlijke aanpak die zij bieden. Ik vond het daarom belangrijk om deze aanpak terug te laten komen in hun huisstijl. Script achtige fonts geven de indruk dat het met de hand is geschreven. Daarom heb ik voor NowFarmer’s logo ook een script font gebruikt, Swear Display Cilati, zodat het lijkt alsof het een geschreven naam is.
Het subtiele blaadje op de r in het logo symboliseert de groei, want NowFarmer Co helpt bedrijven en hun gewassen groeien.
Voor de kleursamenstelling heb ik voor veel natuurlijke tinten gekozen en en wordt er geen gebruik gemaakt van de kleur zwart.
UI design & Web development
Een van de key elementen van de website van NowFarmer Co is de illusie van gelaagdheid. Door middel van scroll animaties en fixed elementen krijgt de gebruiker de ervaring die je steeds dieper in de website bevindt. Deze dynamische lagen symboliseren de aardlagen waar je doorheen graaft.
Deze dynamische lagen symboliseren de aardlagen waar je doorheen graaft.
De website is opgebouwd in wordpress en Elementor. Dit geeft NowFarmer Co de mogelijkheid om zelfstandig content te publiceren en kleine visuele aanpassingen te maken.
selected projects
Branding - Product design